Så jag ramlade in på MakeUp Store härom dagen och drogs, inte till de lösa glittren som jag brukar, utan till nagellacken. Jag har ju sett, bla hos Sminkan hur fantastiska deras holo-lack verkar vara och jag var nyfiken. Det slutade med att Siw fick följa med mig hem.

Den galet trevliga tjejen som jobbar där sa att jag behövde deras speciella underlack, men jag kände mig en smula snål den dagen. Vad kan jag säga, jag är inte van att betala 135 spänn för ett nagellack numera. Så, jag beslutade att lacka Siw över ett lager Seche Vite, vad hon än sa om den ”speciella formulan”. Det funkade, sen vet jag inte om det faktum att lacket lämnade kala fläckar om jag försökte dra fler än ett drag med penseln har att göra med avsaknaden av det speciella underlacket. Det jag märkte funkade för mig var att lägga ett tjockt lager över hela nageln i ett svep. Torktiden är väldigt bra, jag har nog inget lack som torkar så fort som detta. Sen är det ju helt galet sjukt snyggt i solen! Inomhus eller i skugga är det en rätt tam blå färg, men fortfarande vacker. Jag har haft det utan överlack och det chippar rätt så fort, men målar jag överlack tycker jag att holoeffekten försvinner lite för mycket.

Och nu blir det bilder!