Jag sitter ute på landet hos mina föräldrar och går igenom min externa hårddisk på nagelbilder. Nyss ramlade jag över tre bilder från en favvokombo, nämligen Mavalas ”Rose” och O.P.I’s ”William, tell me about…OPI”.
Mycket enkel,men ändå effektfull. Dessutom passar både färgerna och namnen in väldigt bra, då Rose är min favoritkaraktär från min favorittv-serie Doctor Who, och William är namnet på min favoritson. Jag har visserligen bara en,men han är min favorit, helt klart.

Mavala-lacket är som alla icke-opaka lack jag testat ur deras stora samling – väldigt skirt. Förmodligen har jag kletat dit tre-fyra lager. Eftersom det torkar så snabbt så gör det dock inget, jag väntar så gärna. OPI-lacket är vampigt, murrigt och alldeles, alldeles underbart. Många säger sig ogilla penslarna i OPI-lacken och jag kan hålla med om att dom känns för breda. Jag har å andra sidan bebisnaglar så de flesta penslar är i min värld aningens för breda. Formulan har jag dock inget annat än gott att säga om, och det här är en färg som jag faktiskt brukar bära för sig själv även när naglarna har blivit långa. I vanliga fall tenderar jag att bära röda och väldigt mörka lack enbart när jag har filat ned naglarna.