Jag var och hämtade ut 9 nya lack beställda från Transdesign igår. Efterlängtade som fasen, men eftersom jag hade osedvanligt trevligt sällskap och var fullt upptagen med viktigare (?!) saker så nöjde jag mig med att fota flaskorna. Allt som allt ser det ut som att jag återigen har valt fantabulösa lack att lägga till min samling, men eftersom jag måste fila ned naglarna due to löjliga saker såsom att tre av dom vägrar leka med med så väntar jag med att lacka.

Vi snackar, i tur och ordning ”Loft-y ambitions”, ”City Siren” och ”Urban-Night”. Med och utan blixt. Uppenbarligen.

Glitterlacken är ”CG in the city”, ”Skyscraper” och klassikern ”Nova”. Varför Nova inte har varit en del av min uppsättning förrän nu har jag inget bra svar på. Jag är söt, men uppenbarligen en smula korkad. Störd men charmig, typ.

De sista två lacken är ”Cords” och ”Concrete Catwalk”.

Eftersom jag kommer att sporta tokkorta naglar (nackdelen med att ha naturliga naglar, det är ett jävelskap att laga dom när dom anser sig vara trötta på tillvaron) funderar jag på att antingen köra en vampig stil med mörkt röda naglar, alternativt testa den däringa grå-betongfärgen. Med en touch av Nova.
Jag är inte riktigt säker, jag kommer väl att kunna ta ett beslut efter att ha gråtit ögonen ur mig och jag har vant mig vid korta naglar.