Jamen okej då. Filade ned naglarna en masse och kletade på ett lager ”Concret Catwalk”. Inte den sortens färg jag brukar använda mig av, men den är – efter ett lager ska tilläggas -galet läcker. Hade jag varit Ernst nu så hade jag sagt att det är en ”skön, grå färg som skänker lugn”, men nu är jag inte det. Istället säger jag ”en grå färg som får mig att bli en smula konfys”. För ja, färgen är skitläcker. Och ja, färgen är grå. Men om jag lägger handen mot min vita soffa och snabbtittar på naglarna (nej, jag har verkligen inget liv, det här är vad som händer hos mig en torsdagkväll) så ser den nästan lite röd ut. Men det finns inget rött i den, så jag arkiverar den tanken i facket ”mad catlady’s ideas”. Fast jag har inga katter.

Torktiden är exemplarisk. Jag gissar på att det tog ca 7 minuter innan jag kunde låta naglarna köra zumba mot varandra (böj in naglarna mot handen och dra sidledes – det är nagelzumba, samt ett bra sätt att torktesta lacket på. Såvida det inte inte har torkat, för då fuckar det upp allt och du får börja om) och penslen må vara i smalaste laget men den funkar. Formulan är en smula o-opak vilket man kan se på ringfingernageln, men om man låter lacket flöda och är en smula generös så täcker det faktiskt med ett enda lager.

Nu ska jag lacka mina andra små stumpar och om jag känner mig rätt så kommer det att avslutas med att jag spongar ”Nova” på tipparna.
Me is a sucker for da glitz.