Såhär tragisk är min vänstertumme. För några veckor sedan upptäckte jag att nageln spruckit i vänsterkant. Lååångt in på nagelbädden. Så det blev den där laga-grejen från Depend. Efter någon vecka, när nageln vuxit ut en bit upptäckte jag att den återigen (jag menar, wtf?) spruckit, den här gången ännu längre in på nagelbädden. Dessutom hade en helt omotiverad spricka uppträtt på högersidan, en bit upp. Så nu har jag (eftersom jag vägrar att kapa helt) levt med att ha en tumnagel som är tjockare och rakare än de andra. Nu vet jag inte om det håller längre, för någonstans lever jag ändå efter devisen ”kill your darlings” så om en liten stund kommer jag inte att ha kvar mina långa naglar, utan kommer att vara förpassad till tråklängder. Å andra sidan – dom växer ju ut.

Men – problemet kommer ju att kvarstå. Jag har stenhårda naglar som är torra. Jag använder just nu ”No dry nails” och Scratch food’s (heter det så, Agneta?) nagelolja. Ändå mrker jag ingen skillnad. Så vad göra? Ska jag fortsätta som jag gör nu eller ska jag kila iväg och lägga på förstärkningar på naglarna? Ska jag gilla läget och inse att när mina naglar blir tillräckligt långa så vill dom de facto gå i pension?

Hur gör ni?