Jag vet att det är skiftande kvalitet på bilderna, men jag ville visa hur ”Cords” ser ut beroende på ljuset. Så här är det med blixt, utan blixt, i motljus och… well, det var väl allt. Vi ska också tänka på att tumnageln är ett litet as som gått sönder på tre ställen, som tidigare inlägg visat, så eftersom den har fått en time-out och inte får visa upp sig så mycket så får den ta en paus.

Anyhoo, lackets formula är i bästa fall helt okej. I sämsta fall är det lite väl rinnigt för min smak. Två lager plus ett lager Seche Vite är vad som är på naglarna och ingen touchup.

Jag borde börja göra touchups på naglarna.

Färgen är en helt okej guld-beige-brun, inga konstigheter där. Om jag inte ser helt fel så finns där även en liiiten hint av lila, men jag har grava synfel och gamla brillor så jag är inte helt säker. Inte i det här ljuset.

”Cords” är definitivt inte ett lack jag skulle slänga ut 99 spänn på, men för 3 dollar är det helt okej. Jag kommer nog att under morgondagen antingen ta bort det eller slänga på ett lager glitter för att få det lite mer… intressant.

Och nu måste jag trä på mig guldringarna också. Funkar inte med Edblads stålringar till det här lacket, inte för mig. Darn.