Såhär såg alltså mina naglar ut när jag var i 08 över helgen. ”Cords” från China Glaze som grund, och sen är den sorgliga sanningen den att jag faktiskt inte iddes ta bort den och måla nytt utan fuskade lite genom att lägga ”CG In The City” på tipparna. Inte alltför revolutionerande – tvärtom, men glitter är glitter och utan glitter stannar världen, så jag fick helt enkelt gilla läget. Vilket jag gjorde.

”CG In The City” är ett av de nya glittren från China Glaze och satan så det sitter. Jag målade vissa tippar med hjälp av Depends mall, men de flesta målade jag på frihand. Målar man på frihand slipper man nämligen den där enerverande kanten som uppstår när man drar bort mallen. Samtidigt är jag en väldigt, väldigt lat och bekväm person, så kan jag fuska så fuskar jag, även fast jag vet att jag kommer att reta mig på resultatet. Jag är med andra ord även en smula korkad. Tur att jag är söt, annars hade ingen velat umgås med mig.