Alltså – jag hade en plan. Faktiskt. Planen (som var rätt så mästerlig om du frågar mig) gick ut på att jag skulle göra en watermarbling med svart som grundlack och sedan lite coola färger i själva marmoreringen. Gick ju sådär. Jag testade med tumnageln men eftersom det sket sig nå’ jävulskt skavde jag bort det försöket och gick på plan 2.

Eller ja, plan 2 är egentligen ingen plan, mer ett tappert försök att hålla tårarna borta när ursprungsplanen valde att hånskratta mig i ansiktet. På bordet stod nämligen två av mina nya lack, ett från NYX och ett från LA Splash. Jäkla tur att det var just dom två som stod där, annars hade rubriken på det här inlägget varit helt irrelevant.

Anyhoo, eftersom vänsterhanden redan var svartlackad (eller ja, naglarna iaf) med Depend’s no. vilketsomhelst-orkarintegåochtittamendetärdetsvarta kletade jag helt enkelt på ett par lager av NYX’s ”Dorothy” och LA Splash’s ”Sparkling Stratosphere”.

Oh.

”Dorothy” är det ultimata glitterlacket inför julen, tillsammans med China Glaze’s ”Ruby pumps”. Det är rött microglitter tillsammans med större, röda hexagonglitter – allt simmandes i en svart bas. OH. Så. Vackert.
Två lager och torktiden är mycket bra, dvs kort. Lär ju vara ett helvete att få av det, men det sitter fortfarande kvar.

Det andra glitterlacket är alltså LA Splash – ett helt nytt märke för mig. Här simmar silverfärgat och turkosfärgat microglitter i vanligt, genomskinligt lack. Två lager över det svarta och se så det täcker. Torktiden var även här helt fantabulös, det tog inte lång tid innan jag kunde tafsa på naglarna för att känna och gissa hur många lager Seche Vite jag skulle vara tvungen att kräma på med. Döm om min förvåning när jag upptäckte att jag klarade mig utan överlack, för jag upplever inte alls den ojämna ytan som brukar komma som ett brev på posten när det handlar om glitterlack.

Jag vet att jag ser ut som en dåre med två så olika glitter på naglarna, men bli inte förvånad om det kommer att hända igen. Jag gillar det nämligen och funderar på att testa några andra glitterlack i kombination såhär. Fast med samma glitter på fyra naglar och så en stackare som får känna sig diskriminerad och ensam.
Så får det bli.