Det är fint att dela med sig, tycker jag. Världen kan ibland vara en trist, kall och tråkig sådan så varför inte sprida lite kärlek? Kärlek i form av delade länkar, för länkar får man sprida utan att bry sig om upphovsrätt och såna däringa grejer. Jag ska fixa en blogroll där alla mina favoriter finns, men det här bloggverktyget och undertecknad har inte riktigt hittat varandra än. Vi är inte riktigt kompatibla. Vi har lite olika åsikter om saker och ting. Kort sagt, jag är en n00b. Jag ska jobba lite på det dock.

I alla fall – här kommer några av mina favoriter i nagelbloggsvärlden.

One Inch Nails
Det här är tjejen som inte bara har galet läckra naglar utan även ett fantastiskt hår. What’s there not to like?🙂
(jag lovar, det där är den enda smileygubben jag kommer att trycka in i den här bloggen, lovar)
Inte bara verkar vi dela uppfattning i mångt och mycket om lacken som testas, hon tar dessutom mucho fina bilder. Där skiljer vi oss visserligen en aning, men ändå. Mycket bra blogg, jag ger den fem naglar av fem möjliga.

Alizarine claws
En av de första nagelbloggarna jag började läsa, om jag inte minns helt fel. Här pumpas det ut inlägg i strid ström och det är en salig blandning av lack och färger – allt med, återigen fina bilder. Det är alltid lika spännande att klicka in sig här, för man vet aldrig vad som väntar. Är det en sneakpeak på en kommande kollektion? Är det ett inlägg med jämförelser på sjuttioelva olika gröna lack? Är det en ögonblicksbild från Stockholm? Och vilket ord har hon valt att översätta från engelska till svenska den här gången? 5/5 naglar även på denna blogg.

My Simple Little Pleasures
Tjoho! Med tillhörande Youtube-konto och en väldans massa tutorials är det här en guldgruva för såna som mig. Hade jag en aning om vad watermarbling var innan? Nej. Den här bloggen är en klassiker och ett måste för alla.

Cactus’ Nail Polish
Ännu en guldgruva! Här finns inte bara fina bilder, utan även lite annat gotta, såsom köpguide, tutorials och grejer. Någon som gillar att göra gradients kan dessutom inte vara ond. 5 gradient-naglar av 5… ja ni fattar va?

Sen har vi ju min kära, kära barndomsvän borta på My Nail Mania. Lika nagellacksnördig som jag är (om inte mer), så när vi träffas kan ni ju gissa vad vi pratar om.
Det här är en påhittig liten tjej som ibland låter the rocker inom henne komma ut via naglarna. Glamrockern that is, med tanke på allt glitter. Me love! Eftersom Agneta är en nära vän ger jag henne faktiskt 6 naglar av 5 – jag har aldrig kallat mig konsekvent eller rättvis.🙂
(okej, det där är den sista smileyjävlagubben jag kommer trycka in i det här inlägget)

Nu tänker jag ta tag i mina egna stackars naglar som varit nakna alldeles för länge, plötsligt blev jag så väldans inspirerad.🙂
(f-n)