Kan man äga för många gröna nagellack – det är frågan. Svaret är, som vi alla vet: ”Nej”. Så här kommer det senast tillskottet till samlingen, det härligt gröna lacket från Depends höstkollektion, med det oerhört fantasieggande namnet ”259”.
Det där, mina vänner var ironi.
Lika otillfredsställande som det är med namngivningen av lacken, lika tillfredsställande är det här lacket. Jag fullkomligt älskar det! Kleta, kleta, kleta – låt torka – njut. När lacket är torrt är det sammetsmatt, mjukt och alldeles, alldeles underbart. Ett av få lack som jag känner att jag skulle kunna bära utan att leka vidare med stenar och slikt.
Fast samtidigt så är jag en s u c k e r för högglansiga lack, så jag var ju bara tvungen att slänga på ett lager Seche Vite och den kombinationen är oslagbar. Sen var jag ju tvungen att kleta dit lite glitter (japp, jag var en skata i ett tidigare liv, finns ingen annan förklaring) också. Sen var jag ju tvungen att kleta dit lite ”Matte Magic” på tipparna, men det iddes jag uppenbarligen inte fota, men jag lovar att det blev sketaläckert. Lovar.

Spring genast (eller ja, vänta tills i morgon) iväg och köp det här lacket. 25 spänn på Kicks är det mer än väl värt.

(Ted är en före detta kollega som nästan kräks så fort jag har grönt nagellack på mig, så mycket avskyr han det. Därför är det ju extra roligt att vifta med naglarna i ansiktet på honom så fort dom är just gröna. Vilket dom är rätt ofta, som av en slump…)