Alltså, jag har haft samma nagellack på mig i snart en vecka nu. Det känns jättekonstigt, men samtidigt har jag haft noll inspiration och noll ork till att ändra på den saken. Idag målade jag dock på ett nytt lager enbart för att jag funderade på att hugga av mig fingertipparna så jag skulle slippa se skiten. Inte så att lacket är ont på nåt sätt – tvärtom så älskar jag det, men för någon som lackar om en sisådär 4 gånger i veckan så kan samma lack leda till själsvärk om det går för lång tid.

Så ja, på med ett nytt lager, gilla läget. Lite så.
Sen pratade jag med Agneta på My nail mania via telefonin och blev med ens ens smula sugen på att göra något. Så, O.P.I’s ”William, tell me about O.P.I” fick ett lager av CG’s Matte Magic på sig, och sedan gjorde jag som IKEA (allvarligt, det finns alltid, för det mesta, oftast en koppling till rubriken i inlägget).
Jag började med julpysslet lite väl tidigt.

Grundlacket är helt fantabulöst underbart och vore jag ett tjejnagellack så hade jag nog velat spendera resten av mitt liv tillsammans med det här killnagellacket. Nu mattade jag det, vilket gjorde att det nästan såg svart ut, och sedan testade jag två olika glitterkombos på tipparna. Det silvriga är CG’s ”Nova” (ett lack som kan få vem som helst att utbrista i ett orgasmliknande vrål) och det röda är NYX ”Dorothy”.

Jag gillar att planera i god tid tydligen, och letar efter rätt kombi till jul. Jag är den enda nagelnörden i min familj, julen spenderas ute på landet i en liten by population max 20, jag är uppvuxen på en bondgård och jag vill gärna slippa stå i köket = målade naglar. Jag må ha passerat 30 men jag kan fortfarande fjortisaktigt utbrista i ett ”men jag KAN inte göra *insert valfri köksrelaterad syssla*, jag har precis målat naaaglarnaaa” och komma undan med det.

Eller ja, kanske inte i år då, eftersom min mamma läser den här bloggen.
Fuck.

So much för att leta reda på ett lack som tar tid på sig att torka.

För precis det är vad jag upplever med Nova. Dorothy skötte sig oroväckande bra och torkade sketafort, min överflödiga applicering till trots. Nova däremot… Alltså, hon är som den nya tjejen som precis blivit introducerad i kompisgänget, och hon känner sig ännu inte riktigt accepterad. Hon håller sig i bakgrunden, säger inte så mycket och tar tid på sig att tina upp. Men när hon väl gör det – då jäklar! En mer sprudlande, glad, trevlig och rolig tjej får man leta efter. Lite vän-för-livet-känsla infinner sig.
SÅN är Nova. Hon tar tid på sig att torka, men när hon väl gjort det så är hon oerhört vacker, glittrande och lyckoframkallande.

Nu vet jag inte om mörkmörkrött och multiglitter går ihop egentligen, men jag bryr mig inte så hårt. Det röda lacket älskar jag, och Nova älskar jag. Så – kombinera de två och lyckan och tillfredsställelsen borde ju bli dubbel, inte sant?

Å andra sidan måste jag nog fundera ut vilket färgtema jag ska köra på granen i år så jag kan färgkoordinera naglarna med det.
Julkulor och tinsel finns i så många färger på IKEA nu för tiden.