Är det bara jag som tycker att namnen på China Glaze-lacken lika gärna skulle kunna vara cocktails?

Jag har velat ha ”Blue Iguana” och ”Atlantis” i min ägo i evigheter, men av någon anledning så har dom aldrig blivit hemklickade. Nu gjorde jag slag i saken och förra veckan kom dom hem till mig, i sällskap med 7 andra lack.

”Blue Iguana” är ett väldigt, väldigt skirt lack som på mina naglar krävde tre lager för att se bra ut, men det var det värt. Ett oerhört vackert blått lack med små silverglitterpartiklar i. Torktiden var helt okej, kanske mest för att jag körde safe och bara gjorde tunna lager. Formulan är blaskig och icke-opak så det skriker om det, men det är ändå ett av mina favoritlack.

Eter att ha jobbat en dag med lacket på så var det lite chippigt, så jag svampade ”Atlantis” på tipparna. ”Atlantis” skulle jag lika gärna kunna bära utan något under, för det är täckande och helt l o v e l y att hantera. En blågrön bas med massor av glitter i olika färger = rena julafton.

Resten av lacken som kom är lack som kommer att användas i juletider. ”Holly-day”, ”Tinsel town”, ”Twinkle Lights”, ”Poinsettia” och ”Glittering Garland” från China Glaze. Bilder kommer sen.

För er som inte tycker att min matte är något att hänga i julgranen: det kom två lack till, ”Husk” och ”Funky Pink” från märket New York. Vet dock inte riktigt varför jag beställde dom, förmodligen hade jag en plan när jag satt och klickade. En plan som numera är helt raderad ur mitt medvetande.
Nåja, WM kanske.