Tre lager av China Glaze ”Poinsettia”, visserligen påkletat i all hast och utan större känsla men alltså allvarligt. Bättre än såhär kan jag. Och det kan faktiskt CG med. Kanske det är min aversion mot ljust röda lack, kanske är det så att jag är färgblind, kanske är det så att jag helt enkelt känner mig slampig (and not in a good way) när jag har röda naglar – jag vet. Det enda jag vet är att jag ICKE kan ha det här lacket utan något annat över. Jag brydde mig inte ens om att städa nagelbanden, eller vänta på dagsljus. Så lite kärlek känner jag för den här färgen.

Så vad göra? Jo, man kletar på NYX’s underbara ”Dorothy”, andas och känner att man de facto klarar av lite rött på naglarna, så länge det är rött glitter i en svart bas.

Jag kan tänka mig att ”Poinsettia” kommer att användas av mig i juletider då det är en väldigt, väldigt julig röd, men då på någon av de mindre viktiga dagarna, och definitivt med glitterlack över. Jag anar att ”Twinkle Lights” kommer att kunna passa bra över.

Eller är det någon som vill byta det här lacket mot något annat? Jag är intresserad av precis vad som helst…