Jag är imponerad över alla ni nagelbloggare som hittar tiden att måla, fota och blogga era naglar kring jul och nyår. Verkligen. Det enda jag har hunnit med är att ta några snabba bilder på vad som kletats på naglarna, och det här året – well. Vi kan väl säga som så att jag har jobbat varje dag, kommit hem, känt mig som en trasa och haft nada ork till varken eller. Vilket är jättesynd, för är det någon gång man kan och ska blinga till det så är det i julhelgen, right?

I alla fall, Agneta med bihang kom upp och förgyllde vår Juldag, och med sig hade hon (förutom bihanget då, men han är inte relevant i det här sammanhanget, även fast vi gillar honom plenty) en jädrans massa lack. Eftersom dom skulle sova hos mig hade vi en plan som gick ut på att jag skulle testa hennes lack under natten, men det sket sig. Jag snabbskimmade igenom samlingen under tiden hon stod i min hall och bytte kläder samt bestämde sig för vilka sminkprodukter hon skulle ta med sig ned till Erika, där en middag var i full gång. Jag fastnade direkt för ett specifikt lack, så det fick följa med. Ett duokromt Sally Hansen-lack som heter ”Garnet Lapis”. I flaskan ser man blått, lila, grönt och guld – jag målade två lager över ett svart lack och såg bara blått och lila. Hade jag haft mer tid hade det kanske kommit fram just grönt och guld också, vem vet. Men lacket är fantabulöst. Dock lämnade det spår, jag vet inte om det beror på underlacket (Kicks’ svarta) eller bara min bristfälliga påpensling. De blå-lila skiftningarna kom dock fram ordentligt. Efter tre dagar (då bilderna är tagna) fick jag lite tipwear och eftersom jag visar tassarna på jobbet svampade jag på China Glaze ”Nova”. Lo’ and behold – det första som hände var att en äldre man sa -”Ursäkta, men jag måste bara fråga – är det där dina egna naglar? Dom är helt fantastiska att titta på”.
Så jag antar att dom gick hem, även fast bilderna är c r a p.