Så mitt nyår blev väldigt spontant. Jag hade från början att välja mellan att åka till Åre, lyssna till vännerna i Marmeladorkestern och hänga med fina människor, eller att spendera dagen som jag brukar spendera den – i mammas och pappas hus på landet. Nu blev det varken eller. Jag var lite krasslig, kände inte för att åka upp och trängas med packade människor i Åre, kände inte heller riktigt för att umgås med grannarna från byn så det slutade med att jag tackade ja till inbjudan från min lillstrumpa och svåger. Det visade sig vara det perfekta sättet att fira in 2012 på. Ett hus, fyllt med de bästa människorna, den bästaste guddottern (age 3, som btw älskar att måla naglarna med glitter och få lipgloss målat på sig) ett par ungar till och en jädrans massa god mat, samt en massa kärlek. Jag som är en bubbeljunkie tyckte det var helt okej att skåla in det nya året medels en mun bubbel, för att sedan köra hem.

Men innan klockan slagit midnatt lekte jag och guddottern med China glaze’s ”Nova”. Jag ansträngde mig inte alls i år för att ha en fab manikyr, jag kunde faktiskt inte bry mig mindre. Men E älskar glitter, så glitter it was. Och såhär blev det. Och ja, två naglar har ju gått sönder, så lagningen syns. Men nevermind det när det är nyår, right? Kicks baslack som uppenbarligen heter något, men inget upphetsande ligger som grund, sen är ”Nova” svampat på, och sen lekte jag llite med akrylfärg som jag köpt på frikkin Panduro.