Jag älskar att läsa. En bra dag kan jag plöja igenom ett par böcker, såvida dom är tillräckligt bra. Eftersom jag inte ville döda några av mina älskade ägodelar för ett experiment så använde jag mig av en gratistidning som kommer inpoppande genom brevinkastet en gång i månaden. Grunden är MNY #155A, sedan har jag använt vanlig hederlig alcogel (något alla borde ha inom räckhåll, jämt) som jag duttat på baksidan av tidningstext och sedan gjort som man gör med gnuggisar – tryckt mot ytan. Nagelytan alltså. Jag har ingen aning om hur snabbt det går, men jag tror att jag gav det ca 20 sekunder. Överlack och underlack är China Glaze – ”First and last”. Det smetade ut trycksvärtan, så jag anar att man ska dutta på det istället för att stryka på det.

För att vara ett första försök är det väl okej, och min syster tyckte det såg lite coolt ut. Det ryker dock nu strax (efter 14 timmar), för även om idén är cool blev slutresultatet inte alls så bra som jag önskade.