Ja, min Nubar-oskuld alltså. Förra helgen bilade jag ner till Agneta (och nej, det är ICKE logiskt skyltat i jävlaMora, sådetså! Vem som helst kan köra fel där…) för en helg i samkvämets tecken. Självklart blev det mycket nagellacks-snack, och jag måste faktiskt ge hennes bihan… eh, sambo en eloge för att han stod ut med oss två. Agneta hade s å många lack jag ville testa, bla ett Zoya-lack som jag funderade på att helt sonika sno med mig hem (men jag vågade inte), men jag valde till slut ett Nubar-lack. För det var duokromt. Jag är lite förälskad i duokroma lack, och jag var ju bara tvungen att kolla vad dealen med Nubar egentligen är. SÅ, två lager och ett lager Poshé över. Bilderna togs idag fredag, lacket målades på i lördags, så jag måste säga att jag är rätt så imponerad över hållbarheten. Jag har bytt jobb och har jobbat i fotolabb med allt vad det innebär hela veckan, så det är inte som att jag bara legat på en divan och ätit praliner medan en palmpojke stått och viftat med ett, eh ja – palmblad heller, utan naglarna har blivit utsatta för både det ena och det andra. Me is impressed. Eftersom jag har jobbat från tidig morgon till sen kväll har jag känt mig som en vampyr (the sparkly kind, så klart) och inte haft tillgång till solljus, så bilderna suger. Dock visar dom de olika färger som framträder.

Jag är helt såld, och ska införskaffa Nubar till min samling, helt klart. Om Agneta nu kunde vara så vänlig och berätta för mig vad lacket heter också, så vore ju min dag gjord.